Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Trekkers

VIDEO: John Deere 6150R in de test

De 6150R is herkenbaar. De bediening van de hef, de hydrauliek en de cvt, alles heb je al eens gezien. De Duitse afwerking doet daar nog een schepje bovenop. Toch is niet alles rozengeur. LandbouwMechanisatie testte de 6150R met een vermogen van 129 kW (175 pk).

De 6150R is herkenbaar. De bediening van de hef, de hydrauliek en de cvt, alles heb je al eens gezien. De Duitse afwerking doet daar nog een schepje bovenop. Toch is niet alles rozengeur. LandbouwMechanisatie testte de John Deere 6150R met een vermogen van 129 kW (175 pk).

Als de daalsnelheid van de hef veranderen moet, moet de gebruiker ‘de computer in’. Dat vraagt ondanks de sneltoetsen meer tijd dan via een draaiknop. Toch laat de elektronica van de 6150R zich voldoende intuïtief bedienen. Dat geldt ook voor de rest van de trekker. Zo is het wegrijden (na de keuze van voor- of achteruit) een kwestie van gas geven. Dat kan met de hand en met de voet. De maximale snelheid hangt af van de stand van de rijhendel. Die kan continu veranderd worden. De onbelaste top ligt op 53,3 km/h. Dat lukt ook met 1.600 toeren.

Met de 6150R kan gewerkt worden zonder het koppelingspedaal te gebruiken. Het zit er alleen nog voor nood. Wel functioneert de rem (met de pedalen gekoppeld) als ‘autoclutch’. Bijzonder is dat het differentieelslot in de achteras ook nog bediend wordt met de voet. Het intrappen van een rempedaal zorgt voor uitschakelen. De voorwielaandrijving heeft een knopje voor ‘gewoon’ en een knopje voor ‘automatisch’. De aandrijfas loopt solide door het huis van de Triple Link Suspension (TLS). Die voorasvering zorgt voor een goed rijcomfort.

Gerelateerde artikelen