Verkoop Stihl-accuproducten neemt toe ten koste van brandstofmachines

De Stihl Groep behaalde tijdens het boekjaar 2019 een omzet van 3,93 miljard euro. Dat is een toename van 4 procent in vergelijking tot 2018. Toen zette het bedrijf 3,78 miljard euro om. Volgens de fabrikant verkochten zij in 2019 vooral fors meer accumachines. De verkoop van machines op benzine nam af. Alles samen bleef de verkoop stabiel.

De verkoop in West-Europa en in Oost-Europa (exclusief Rusland) nam toe. Noord-Amerika, dat jarenlang de groeimotor was voor de Stihl Groep, liet een lichte terugval zien. Volgens de fabrikant heeft dit te maken met het koude en natte begin van het tuinseizoen. In Azië realiseerde het bedrijf een lichte groei in de verkoop. Vooral in India steeg de verkoop met dubbele cijfers. De verkoop in Afrika is gelijk gebleven.

Minder machines

Door het coronavirus verwacht Stihl dat de verkoop dit jaar gaat tegenvallen. “Januari en februari waren zeer goede maanden, waardoor we het eerste kwartaal op hetzelfde niveau als vorig jaar afsloten. Aangezien de verkooppunten in veel landen gesloten zijn, gaan we uit van een aanzienlijke achteruitgang in het tweede kwartaal. Op middellange termijn blijven wij optimistisch”, aldus Bertram Kandziora, directievoorzitter van Stihl.

STIHL raad van bestuur (v.l.n.r.): Michael Prochaska, Martin Schwarz, Norbert Pick, Anke Kleinschmick, Bertram Kandziora en Karl Angler

Interessant? Deel dit via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Stuur mij maandelijks Mechaman bedrijfsnieuws
E-mail:

Geef een reactie