Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Trekkers

Lindner Lintrac heeft cvt en stuurt met vier wielen

De Oostenrijkse trekkerbouwer Lindner introduceert tijdens de Agritechica de Lindner Lintrac 90. Een trekker met traploze ZF-transmissie die ook met de achterwielen stuurt.

De trekker is voorzien van een 4 cilinder Perkins motor met een inhoud van 3,4 liter en een vermogen van 75 kW (102 pk). Een zelfreinigend partikelfilter moet er voor zorgen dat de trekker de Stage 3B-emissieeisen haalt.

Traploze transmissie

Lindner ontwikkelde de traploze transmissie samen met ZF voor deze vermogensklasse. Vooruit rijdt de trekker maximaal 43 km/h bij 1.800 motortoeren. Achteruit bedraagt de maximumsnelheid 20 km/h. De bediening van de transmissie is eenvoudig met een joystick en de zogenoemde LDrive, een knop die veel weg heeft van de iDrive van BMW. Met die draai en drukknop kun je door het menu van het digitale IBC dashboard navigeren. Door de knop te draaien kun je ook de rijsnelheid van de trekker regelen.

Besturing op vier wielen

Opvallend is de achteras van de trekker. Die kan 20 graden uitslaan. Samen met de vooras, die 52 graden uitslaat, is de draaicirkel van de trekker 2 meter korter dan die van een vergelijkbare Lindner Geotrac. Om die vierwielbesturing mogelijk te maken plaaste Lindner de nieuw ontwikkelde cabine 17 cm naar voren. Boven een snelheid van 20 km/h schakelt de achterwielbesturing uit.

Minishovel vervangen

Een fronthef en frontaftakas zijn een optie, vier aftakastoerentallen en vijf dubbelwerkende hydraulische ventielen zijn standaard. De achterhef tilt maximaal 3.400 kg. Volgens Lindner is de trekker door zijn lage zwaartepunt uitermate geschikt voor het werk in de bergen. Daarnaast kan hij, met aangekoppelde voorlader, door zijn grote wendbaarheid een minishovel vervangen. Mei volgend jaar lopen de eerste trekkers uit de voorserie van de band.

29131029_lindner_lintrac

29131029_lindner_lintrac_2

Gerelateerde artikelen