VIDEO: Lindner Lintrac 110 getest

De Lindner Lintrac 110 is heel wendbaar dankzij vierwielbesturing. De trekker combineert dat met elektronisch vernuft, een cvt, een chique uiterlijk en voldoende werk- en rijcomfort. LandbouwMechanisatie testte de Lintrac.

Los van de chique uitstraling valt de Lindner Lintrac op met zijn eindvertraging in de achterwielen. Die ‘potten’, die je normaal alleen ziet bij de vooras, verklappen dat de Lintrac vierwielbesturing heeft. De voorwielen gaan tot een stuurhoek van 52 graden en de achterwielen tot 20. Sturend met vier wielen is de cirkel over de buitenkant van het spoor 8,5 meter. Dat is heel krap. Er zijn geen tweewielbestuurde trekkers die daar ook maar enigszins in de buurt komen.

Voor het motorvermogen van 84 kW (114 pk) is de Lintrac met 5 ton vrij zwaar, maar het toelaatbare totaalgewicht is met 8 ton hoog. Standaard weegt deze Lintrac 4.370 kg.

Alle testresultaten en informatie over de Lintrac 110, waaronder de prijs, de transmissie, hydrauliek, cabine en comfort lees in je in de nieuwste uitgave van vakblad LandbouwMechanisatie.

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Meld u aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van LandbouwMechanisatie
E-mail:

Reacties zijn gesloten.