Service belangrijk

Uit LandbouwMechanisatie nummer 1 - januari 2011 - - Deze Maand

Service is heel belangrijk voor onder meer boeren en loonwerkers bij de keuze voor een landbouw­mechanisatiebedrijf (lmb). Dat blijkt uit een marktonderzoek van het Centraal Orgaan Mechanisatiebedrijven (COM). Van alle ondervraagde klanten van landbouwmechanisatie­bedrijven vindt 51 procent de mate van service de belangrijkste reden om voor een bepaald lmb te kiezen. Daarna volgen de locatie van het mechanisatiebedrijf (37 procent) en persoonlijk contact met de medewerkers van het mechanisatiebedrijf (27 procent). Het merk van de trekker of machine dat het landbouwmechanisatie­bedrijf verkoopt, is van ondergeschikt belang; ‘slechts’ een kwart van de ondervraagden zegt dat dat de reden is om voor een bepaald bedrijf kiezen. Opvallend is het verschil tussen de verschillende sectoren. Zo vinden akkerbouwers, melkveehouders, fruittelers, hoveniers en loonwerkers de service van het lmb erg belangrijk, terwijl dat voor de industrie minder doorslaggevend is. Die gaat vooral voor een...

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis Mechaman-account ❯
Inloggen met uw Mechaman-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Deel deze pagina via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Bekijk meer artikelen uit deze uitgave ❯❯