GTH 2015: Kubota wil organisch groeien

Nobuyuki Ishii, de directeur van Kubota Europe, zegt in een interview met Tuin en Park Techniek op de tweede dag van de GTH dat Kubota in Europa vooral organisch wil groeien: een top drie speler worden door continue uitbreiding en verbetering.

DSC_3466

Met de uitbreiding van het trekkervermogen naar 150 pk (binnenkort 170 pk) en de overname van werktuigenfabrikant Kverneland wil Kubota zich geleidelijk aan een sterke positie verwerven in de Europese en Noord-Amerikaans landbouw. Die sterke positie heeft Kubota volgens directeur Ishii al in de relatief kleinschalige rijst-cultuur in Zuid-Oost Azië, maar Kubota wil die op den duur ook hebben in de landbouw in de rest van de wereld.

Het Nederlandse plaatje

Het dealernet van Kubota in Nederland telt momenteel een twintigtal namen. Volgens Ishii blijven deze dealers in principe  tuin & park doen. Voor de landbouw kijkt Kubota naar nieuwe namen. Hij sluit echter ook niet uit dat zich enkele van de huidige dealers kunnen ontwikkelen in een dubbelfunctie. Kubota gaat haar dealers behalve op productgebied ook financiële en service-oplossingen aanbieden. Daarom komt er naast de slogan ‘for earth, for life’ wat Ishii betreft steeds vaker ‘solution provider’ te staan.

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email

Helpt u ons in twee minuten deze website te verbeteren?

Als uitgever van Mechaman en Tuin en Park Techniek zijn wij continu op zoek naar hoe we u als lezer nog beter van relevante en nuttige informatie kunnen voorzien. Daarom willen we u graag wat vragen stellen.

Ik doe mee!
Mis geen enkel bericht met de Tuin en Park Techniek nieuwsbrief
E-mail:

Reacties zijn gesloten.