Reform Muli T10X

Uit Tuin en Park Techniek nummer 2 - april 2015 - - In het groen

De Reform Muli T10X uit Oostenrijk lijkt een kleine transporter. En vaak wordt het permanent vierwielaangedreven voertuig ook als zodanig gebruikt. De gemeente Wenen heeft er zo’n 90 in gebruik. Reform-importeur Wim van Breda in Geldermalsen richt zich met de Muli T10 X ook op gemeenten. De importeur noemt het voertuig ‘een werktuigendrager met veel opties’. Het laadvermogen van de Reform Muli T10X is ruim 5 ton. Het motorvermogen, zo’n 80 kW, haalt de Muli uit een viercilinder dieselmotor van de Italiaanse fabrikant VM. De motor voldoet aan de Stage 3b-emissie-eis. Wat verder opvalt is de centrale buis in het frame die ervoor zorgt dat de voorzijde onafhankelijk kan bewegen van de achter­zijde. Daardoor blijven alle vier de wielen altijd aan de grond en verliest het voertuig geen trekkracht. Voor het onderhoud heeft de Muli een kleine motorkap en is het mogelijk om de cabine volledig te kantelen.

U heeft het éérste deel van een artikel uit het vakblad gelezen.

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis Mechaman-account ❯❯
Inloggen met uw Mechaman-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Deel deze pagina via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Bekijk meer artikelen uit deze uitgave ❯❯