Unimog gaat met Staja-trailer de concurrentie aan

Uit Tuin en Park Techniek nummer Spec02 - september 2015 - Tekst en foto’s: Wilbert Beerling – Artist impression: Leverancier - Eerste indruk

De Unimog heeft betrekkelijk kleine afmetingen voor z’n vermogen. Dat is een voordeel voor werk op en langs wegen. Bij dat werk is het ook wenselijk om grote volumes te kunnen transporteren. Daarom bouwde Staja een trai ler die afgezet tegen het laadvermogen en -volume smal en wendbaar is.

Door de toelating als vrachtwagen en de beperkte afmetingen is de Unimog een interessante werk­tuigendrager op en langs wegen waarop trekkers niet zijn toegelaten. Doordat de Unimog relatief smal is, is het vaak haalbaar om op vluchtstroken 110 cm van de witte lijn te blijven. Dat maakt een al of niet rijdende wegafzetting overbodig. De compactheid van de Unimog is echter ook een limiterende factor: je kunt er geen pakezel van maken. De mogelijkheden voor bijvoorbeeld een opvangcontainer zijn beperkt. Een trekker met aanhanger, de Vredo Kantonier of de Hovertrack van Veldhuizen, bieden dan meer mogelijkheden. Om die concurrentie toch aan te kunnen is door Staja voor de Unimog een smalle ...

U heeft het éérste deel van een artikel uit het vakblad gelezen.

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis Mechaman-account ❯
Inloggen met uw Mechaman-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Deel deze pagina via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Bekijk meer artikelen uit deze uitgave ❯❯