Favoriet

Bedrijfsnieuws

Elke derde trekker in Duitsland is een Fendt

Bijna eenderde (29%) van de trekkers op de Duitse markt is van Fendt. 21% is van Case IH, 19% van John Deere en 9% van Deutz-Fahr. Dit blijkt uit een enquête van het Institut Agrartechnik van de universiteit Hohenheim onder 1500 Duitse boeren.

Bijna eenderde (29%) van de trekkers op de Duitse markt is van Fendt. 21% is van Case IH, 19% van John Deere en 9% van Deutz-Fahr. Dit blijkt uit een enquête van het Institut Agrartechnik van de universiteit Hohenheim onder 1500 Duitse boeren.

Twee merken, Case IH en Fendt, zijn in Duitsland dus goed voor de helft van de aanwezige trekkers; vier merken zijn goed voor bijna 80%. In de resterende 20% is het aandeel van 6% van Claas een opvallende prestatie, omdat het merk nog maar relatief kort op de markt is. Het verkoopaandeel van Claas vorig jaar was 7,1%.

Case IH

Het tegenovergestelde is het geval bij Case IH. Dat merk is op 21% van de bedrijven aanwezig, terwijl het vorig jaar een aandeel had in de verkopen van 8,3%. Case IH was dus ‘vroeger’ populairder dan nu.

Fendt

Ook bij Fendt (aandeel vorig jaar 16,0%) is dat het geval. Bij John Deere (18,2% vorig jaar) en Deutz Fahr (9,5% vorig jaar) is de huidige populariteit goed in balans met die van het recente verleden. Hetzelfde geldt voor New Holland, dat vorig jaar goed was voor 7,3% van de verkopen, terwijl het volgens de enquête bij 6% van de boeren het huismerk is.