Favoriet

Bedrijfsnieuws

Eurol introduceert de Agri Service Point smeermiddelenformule

Smeermiddelenproducent Eurol komt met de Eurol Agri Service Point formule. Eurol wil met dit bedrijfsconcept zowel universele als merkgebonden landbouwmechanisatiebedrijven ondersteuning bieden bij de keuze van de smeermiddelen die in het bedrijf verkocht en gebruikt worden.

Smeermiddelenproducent Eurol komt met de Eurol Agri Service Point formule. Eurol wil met dit bedrijfsconcept zowel universele als merkgebonden landbouwmechanisatiebedrijven ondersteuning bieden bij de keuze van de smeermiddelen die in het bedrijf verkocht en gebruikt worden.

Daarmee volgt Eurol in de rij van Shell, BP en Total Agri die in meer of mindere mate mechanisatiebedrijven voorzagen of voorzien van smeermiddelen. Vaak ging dat gepaard met de inrichting van een zogenoemd trekkerteststation, dat de naam van de smeermiddelenfabrikant droeg. Eurol doet het anders. ”We richten ons op ondersteuning op het gebied van smeermiddelen. Daar ligt onze expertise en het onderscheid. We denken dat we met onze producten, kennis en ondersteuning het rendement op smeermiddelen voor landbouwmechanisatiebedrijven verhogen”, zegt Dennis Marsman, Eurol’s marketing manager. “Als deelformule is dat prima te combineren met andere concepten en dealerformules.” Met andere woorden, wie een trekkermerk voert hoeft niet bang te zijn dat het Eurol-concept daarmee bijt.

Trainingen

Als Eurol Agri Service Point krijgt een mechanisatiebedrijf advies over de in het bedrijf te gebruiken smeermiddelen. Door de smeerbehoefte van het totale te onderhouden machinepark van het mechanisatiebedrijf te analyseren geeft accountmanager Reinder Van der Naalt aan waar het aantal verschillende soorten olie of vet dat op voorraad gehouden hoeft te worden kan worden beperkt. Dat levert het mechanisatiebedrijf een kostenbesparing op zonder dat het technische smeerresultaat negatief beïnvloedt wordt, meent hij. “Landbouwmachines worden complexer. Als ontwikkelaar en fabrikant van smeermiddelen kunnen we mechanisatiebedrijven en hun klanten technische en commerciële ondersteuning bieden. Die kennis is belangrijk, zowel technisch als commercieel. ” Daarom wil Eurol het personeel van het landbouwmechanisatiebedrijf jaarlijks trainen in de juiste keuze en gebruik van de smeermiddelen. De fabrikant kan daarnaast ook de klanten van de mechanisatiebedrijven – boeren en loonwerkers – informeren over de juiste smeermiddelen en smeermethoden. “Door de bedrijfszekerheid van machines te verhogen zorgen we ervoor dat een machine minder stilstaat. Dat zal de eindgebruiker uiteindelijk geld besparen.”

Twintig bedrijven

Van der Naalt verwacht dat tegen het einde van het jaar twintig mechanisatiebedrijven voor de Agri Service Point formule hebben gekozen en de smeermiddelen van het Nederlandse bedrijf gebruiken en in hun winkel verkopen. Zij krijgen daarvoor van Eurol de benodigde werkplaatsmaterialen en winkelinrichting in bruikleen. Er zijn al twee mechanisatiebedrijven ingericht als Eurol Agri Service Point: Valtra-dealer Offringa’s vestiging in Coevorden en Massey Ferguson-dealer Veldman in Mariënheem.