Favoriet

Achtergrond

Agco maakt Viren Shah verantwoordelijk voor digitale strategie

Machinefabrikant Agco, het moederbedrijf van onder meer de trekkermerken Fendt en Massey Ferguson, heeft Viren Shah aangetrokken als hoofd van de digitale tak van het bedrijf. Shah werkte eerder bij Masco Cabinetry en Wallmart.

Machinefabrikant Agco, het moederbedrijf van onder meer de trekkermerken Fendt en Massey Ferguson, heeft Viren Shah aangetrokken als hoofd van de digitale tak van het bedrijf. Shah werkte eerder bij Masco Cabinetry en Wallmart.

Viren Shah is vanaf 16 januari Senior Vice President en CDIO van Agco. Hij zal leiding geven aan de ontwikkeling, het ontwerp en de implementatie van de digitale visie en strategie van het bedrijf, inclusief IT en gegevensanalyse. Hij moet er voor zorgen dat precisielandbouwtoepassingen snel beschikbaar te maken voor de klanten van Agco. “Data-integriteit, digitale gereedschap en een veilige en sterke IT-infrastructuur zijn allemaal van fundamenteel belang om Agco te helpen de betrouwbare partner te worden voor toonaangevende, slimme landbouwoplossingen. Shah zal een waardevolle aanvulling zijn op ons team om ons vooruit te helpen”, zegt Agco-CEO Eric Hansotia. Daarmee wordt Shah dus ook verantwoordelijk voor de computernetwerken binnen Agco. Die IT-infrastructuur werd in 2022 gekraakt door hackers. Daardoor kon geen informatie worden uitgewisseld tussen de verschillende Agco-afdelingen en fabrieken, lag de onderdelentoevoer meer dan een week stil en werden er geen trekkers gebouwd. Afleveren van machines was ook niet mogelijk omdat de benodigde afleverdocumenten niet afgedrukt konden worden.

Shah werkt sinds 2018 als Chief Digital Officer bij GE Appliances. Daarvoor werkte hij onder meer bij Masco Cabinetry, Specialty Fashion Group en Wal-Mart.