Maakt CNH Industrial landbouwdivisie zelfstandig?

CNH Industrial, waarin trekkerfabrikanten New Holland, Case IH en Steyr maar ook vrachtwagenbouwer Iveco zijn ondergebracht, zal dit jaar eerst de balans op orde brengen. Pas daarna beslist het bedrijf of het Iveco en de landbouwdivisie van elkaar scheidt. Dat zegt CEO Richard Tobin tegen Bloomberg.

CNH heeft de schuld teruggebracht, wat het bedrijf voor investeerders een stuk interessanter maakt.  “Daarna zou je individuele efficiënte onderdelen op eigen benen kunnen laten staan”, zegt hij. Maar hij voegt er ook aan toe: “Ik zeg niet dat we het ook daadwerkelijk doen.”

Meer verdienen

Tegelijkertijd geeft Tobin aan dat de landbouw lucratief is: “Je hoeft niet geniaal te zijn om te zien dat er in de landbouwmachinewereld meer valt te verdienen. En als je daarvan wilt profiteren dan moet je deze onderdelen uit elkaar halen.” Opmerkelijk: CNH Industrial onstond in 2013 toen Fiat Industrial en CNH werden samengevoegd. Vorig jaar bezorgde de landbouwdivisie CNH Industrial de helft van de totale winst. De vrachtwagens en bussen zorgden voor 37 procent an de omzet en een vijfde van de winst. Voordat CNH het bedrijf uit elkaar trekt, moet er bij Iveco orde op zaken worden gesteld.

Interessant? Deel dit via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Stuur mij maandelijks Mechaman bedrijfsnieuws
E-mail:

Geef een reactie