Favoriet

Bedrijfsnieuws

GroeNoord stelt John Deere-servicepartners aan

GroeNoord, de John Deere dealer met 18 vestigingen in Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, de Flevopolder en een deel van Gelderland, is een samenwerking aangegaan met 9 servicepartners.

De servicepartners zijn DEM Rinsumageest, Veenstra Bakkeveen, Rutgers Bedum, Wielink Oosterwolde (gld), Bouwman Techniek Staphorst, Ten Kate Nieuwleusen, Lesscher Saasveld, Wolterink Beltrum en Giesen Azewijn.

De samenwerking tussen GroeNoord en de servicepartners betekent een nieuwe aanpak van de servicepartners naar hun (regionale) klanten. De focus komt te liggen op de service van John Deere-producten, waarbij GroeNoord ondersteuning biedt. Omdat trekkers steeds geavanceerder worden gaat GroeNoord vanaf 2021 de verkoop van de trekkers volledig ondersteunen en afhandelen. Daarvoor is, zo meldt GroeNoord, een goede samenwerking met de servicepartners cruciaal. Nieuw verkochte tractoren kunnen door de samenwerking, in overleg met de klant, op de vestiging van servicepartners worden afgeleverd.

Service dichterbij

GroeNoord heeft specialisten in dienst die fulltime de onderhoudsstatus en eventuele storingscodes van trekkers in de gaten houden. Om storingen te voorkomen kan er bij een melding de dichtstbijzijnde werkplaats, dus servicepartner, worden ingelicht. GroeNoord wil daarmee stilstand en ongewenste kosten beperken.