Favoriet

Bedrijfsnieuws

John Deere in Top 100 wereldwijde topmerken

Trekkerfabrikant John Deere staat in de Top 100 wereldwijde merken voor 2014. De lijst, waarin Apple bovenaan staat, wordt samengesteld door merkadviesbureau Interbrand. John Deere stond voor het eerst in de lijst in 2011, toen als nummer 97 en nu als 79.

Trekkerfabrikant John Deere staat in de Top 100 wereldwijde merken voor 2014. De lijst, dei wordt aangevoerd door Apple, Google en Coca-cola, wordt samengesteld door merkadviesbureau Interbrand. John Deere stond voor het eerst in de lijst in 2011, toen als nummer 97 en nu als 79.

“De duurzaamheid van John Deere kan worden toegeschreven aan het vermogen zich aan te passen aan de veranderende tijden, terwijl er wordt vastgehouden aan de kernwaarden”, meldt Interbrand. “John Deere (..) wil zijn relevantie in de toekomst veilig stellen door producten en diensten te leveren die helpen bij het voldoen aan de groeiende vraag naar voedsel, brandstof, onderdak en infrastructuur”, aldus het adviesbureau.

Andere landbouwmachinemerken ontbreken, maar bouwmachinefabrikant Caterpillar is wel in de lijst te vinden. Het staat op plaats op plaats 61 en scoort dus nog iets beter dan  John Deere.

De methode die Interbrand gebruikt om de lijst samen te stellen is gecertificeerd door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie (ISO). Het adviesbureau zegt dat ze de manieren analyseert waarop een organisatie van een merk profiteert. Om de werkelijke waarde van een merk te beoordelen, hanteert Interbrand een aantal prestatie-indicatoren: financiële prestaties van de producten en diensten van het merk, de rol die het merk speelt bij het beïnvloeden van de keuze van de klant en de positieve invloed van het merk op prijsrealisatie.