Bedrijfsnieuws
Omzet Stihl stijgt met 6,6 procent
De omzet van de Stihl-groep steeg het afgelopen jaar, 2016, met 6,6 procent tot 3,46 miljard euro. Een recordomzet.
De omzet van de Stihl-groep steeg het afgelopen jaar, 2016, met 6,6 procent tot 3,46 miljard euro. Een recordomzet.
Vooral de verkoop steeg het afgelopen jaar. Met name de Noord-Amerikaanse markt had daar een groot aandeel in. Ook in West-Europa steeg de vraag sterk, wat onder andere te danken was aan de introductie van het Compact Accusysteem. De markt in Rusland groeide licht, terwijl Stihl op de Duitse markt flinke omzetgroei realiseerde.
Bertram Kandziora, de voorzitter van de raad van bestuur van Stihl, gaf tijdens de persbijeenkomst aan dat het bedrijf de ontwikkeling van nieuwe accumachines zal versnellen. Daarnaast zal het in 2018 nieuwe technologieën en in netwerken geïntegreerde producten voorstellen, de connected products. “We zoeken op het ogenblik ongeveer 100 nieuwe medewerk(st)ers voor het moederbedrijf, vooral in de domeinen accu, elektronica, IT en ‘Connected Products’.”
Voor 2019 rekent Kandziora op nog meer groei. Het volledige Viking-assortiment wordt dan immers onderdeel van Stihl. Tegelijkertijd wil de voorzitter van de raad van bestuur het eigen vermogen van het bedrijf hoog houden. Het ligt nu op 70,5 procent. “Dat is een belangrijke pijler voor de onafhankelijkheid van ons familiebedrijf. Bovendien stelt het ons in staat om alle investeringen met de eigen middelen te financieren.”