Valtra sterkste stijger op Duitse markt

Valtra verkocht vorig jaar 666 trekkers in Duitsland, tegenover 425 in 2010. De Finse fabrikant verkocht daarmee ruim de helft trekkers meer (57% om precies te zijn) en steeg daarmee van 1,5 naar 1,9% marktaandeel. Ook Claas (van 7,3 naar 8,2%), Kubota (van 4,5 naar 5,2) en Massey Ferguson (van 3,7 naar 4,1) deden in de top tien goede zaken.

John Deere blijft in Duitsland marktleider met vorig jaar een aandeel van 20,9%; in 2010 was dat aandeel 19,7%. Fendt staat tweede met 15,9% (was 16,5) en Deutz-Fahr blijft stabiel op de derde plaats met 10,8%. Dan volgen Claas, Case IH/Steyr (van 9,1 naar 8,0%), New Holland (van 6,7 naar 5,7), Kubota, Massey Ferguson, Iseki (van 3,6 naar 3,1) en de SLH-merken (van 2,5 naar 2,3%).
Valtra staat elfde en Unimog twaalfde met stabiel anderhalf procent marktaandeel. Opvallend zijn de 13e plaats met 1,0% voor het relatief jonge merk Kioti en de spectaculaire opmars naar plaats veertien van Branson, dat op een haar na de verkopen verdubbelde: van 155 trekkers in 2010 naar 308 vorig jaar. Het marktaandeel steeg van 0,5 naar 0,9%. Het merk Foton op de 22e plek ging van 0,3% in 2010 (76 trekkers) naar 0,5% (163 trekkers) vorig jaar. Deze ogenschijnlijk geringe stijging van het marktaandeel van 0,2 procentpunten betekent voor Foton zelf een verkoopstijging van 114%.

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email

Reacties zijn gesloten.