Massey Ferguson 4700-trekkers krijgen cabine

Het zat er aan te komen. De Massey Ferguson trekkers uit de 4700-serie, krijgen nu ook een cabine. Dat maakt ze interessant voor Europese boeren. Tijdens Agritechnica is de trekker voor het eerst te zien.

Er komen drie modellen. Ten eerste de 4707 met een motorvermogen van 75 pk. Daarnaast de 4708 van 85 pk en uiteindelijk de 4709 van 95 pk. Ze halen dat vermogen uit een Agco Power 3,3 liter grote 3 cilinder motor die voldoet aan de Stage 4 eisen. Je moet daarvoor wel AdBlue tanken.

3.000 kg tillen

De mechanische versnellingsbak heeft 12 versnellingen voor en achteruit, waarbij een powershift als optie leverbaar is. De trekker heeft acht versnellingen tyssen 4 en 12 km/h. Je wisselt van rijrichting met de omkeerhendel links onder het stuur. En je kunt de koppeling met een knopje op de versnellingspook bedienen. De topsnelheid van de trekker bedraagt 40 km/h. De trekker kan maximaal 3.000 kg tillen en heeft standaard een 540 toeren aftakas. Een 540/540Eco of een 540/540E/1000 is optioneel leverbaar.

Hangende pedalen

Die specificaties kenden we echter al van deze wereldtrekker die MF begin dit jaar al tijdens Sima liet zien. De cabine is nu het grote nieuws. Volgens de fabrikant heeft die een grote glazen door, hangende pedalen en versnellingspoken rechts naast de bestuurdersstoel. Een glazendak is een optie. Die moet voor voldoende zicht op de voorlader zorgen.

Er is een console aan de rechterkant van de bestuurder waar het handgas en de bediening van de twee standaard mechanisch bediende hydraulische ventielen zijn te vinden. De maximale opbrengst is 65 liter per minuut. En er is een elektronische hef, die je met de van MF bekende muis, bedient.

20150911_MF4700 Cab

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email

Helpt u ons in twee minuten deze website te verbeteren?

Als uitgever van Mechaman en LandbouwMechanisatie zijn wij continu op zoek naar hoe we u als lezer nog beter van relevante en nuttige informatie kunnen voorzien. Daarom willen we u graag wat vragen stellen.

Ik doe mee!

Reacties zijn gesloten.