Case IH gebruikt HoloLens voor onderhoud op afstand

Trekkerbouwer Case IH gaat samen met Microsoft aan de slag met het zogenoemde HoloLens. Het systeem bevat een headset (bril) en een onderhoudsmonteur op afstand.

De headset heeft wat weg van de Google Glass, maar is met 579 gram wel een stukje zwaarder. De eindgebruiker zet die constructie op zijn hoofd en belt met een deskundige. De plek waar die deskundige zich bevindt is niet belangrijk. Tijdens het gesprek ziet de monteur die bij de trekker staat degene met wie hij spreekt in beeld. De deskundige aan de andere kant van de lijn ziet door middel van een cameraatje aan de voorkant van de bril precies wat de monteur op dat moment ook ziet. Aan de hand van aanwijzingen wordt er geprobeerd een probleem op te lossen. Dat kan zowel in woord als in beeld. De monteur meldt het probleem of wijst het aan. Aan de hand daarvan zorgt de deskundige op afstand voor de aanwijzingen door bijvoorbeeld cirkels te zetten om de plek van het euvel.

Twee scenario’s

Case IH heeft twee scenario’s geschetst waarin de HoloLens toegepast kan worden. In het eerste scenario communiceren de deskundige en een monteur zoals beschreven. De deskundige kan op de bril van de monteur sheets en handleidingen laten verschijnen. Via Skype kan er rechtstreeks gecommuniceerd worden. Het doel van het gebruik van Microsofts’ HoloLens is volgens Case IH het reduceren van de tijd waarin een trekker stil staat door een defect.

In het tweede scenario heeft een persoon de headset op en wordt er op afstand een workshop gegeven, zonder dat daarvoor gereisd hoeft te worden. Meerdere mensen kunnen meekijken met dat wat de docent via zijn headset laat zien. (Bron: Agriland.ie)

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Mis geen enkel bericht met de LandbouwMechanisatie nieuwsbrief
E-mail:

Geef een reactie