Favoriet

Bedrijfsnieuws

Helft Duitse land- en tuinbouwers op sociale media

53,4 procent van de Duitse agrariërs is actief op een social media netwerk. 30,1 procent is zelfs elke dag te vinden op een van deze media. Facebook en YouTube zijn de meest favoriete netwerken. Ruim 60 procent gebruikt de sociale media ook voor zakelijke doeleinden.

Dit blijkt uit het online onderzoek ‘Social Media & Smartphone-Nutzung in der deutschen Landwirtschaft’ dat AgriDirect Deutschland in juni 2014 heeft uitgevoerd. Ongeveer 300 Duitse land- en tuinbouwers namen deel aan het onderzoek.

30 procent dagelijks

Van de Duitse agrariërs is 30,1 procent elke dag actief op de sociale media. 12,8 procent geeft aan wekelijks ‘online’ te zijn op deze media. Daarnaast is 10,5 procent elke maand of minder dan eens per maand te vinden op Facebook, Youtube of een ander social medium.

De agrariërs die actief zijn op social media maken het meest gebruik van Facebook (67,1 procent). Daarnaast blijkt YouTube met 51,0 procent een populair medium. De discussiefora volgen op een derde positie (24,5 procent).

Social media zowel voor privé als zakelijk gebruik

35,7 procent van de agrariërs zegt social media uitsluitend voor privédoeleinden te gebruiken. 59,4 procent zet deze media voor beide doeleinden in en 4,9 procent is puur zakelijk actief op de sociale media.

Indien de social media worden ingezet voor zakelijke doeleinden, dan is de agrariër met name geïnteresseerd in agrarisch nieuws (78,3 procent) of hij wil informatie opdoen over nieuwe producten of machines (59,8 procent). Daarnaast gebruiken de agrariërs sociale media om tips uit te wisselen (44,6 procent) en om contact te onderhouden met collega’s (42,4 procent).