Opslaan

Bedrijfsnieuws

Kongskilde Industries verkoopt alle merken onder één vlag

Machinefabrikant Kongskilde, dat momenteel te koop staat, meldt dat in de toekomst alle landbouwmachines worden voorzien van de rode merkidentiteit. Daarnaast worden alle machines van Kongskilde Industries voorzien van de naam Kongskilde.

De Deense landbouwmachinefabrikant Kongskilde introduceert de One Brand strategie. Het bedrijf, dat momenteel te koop staat, meldt dat in de toekomst alle landbouwmachines van Kongskilde Industries worden voorzien van de rode merkidentiteit.

Daarnaast worden alle machines van Kongskilde Industries voorzien van de naam Kongskilde. Vorige merknamen zoals Howard, Nordsten, Överum, Becker en JF worden nu onder één naam op de markt gebracht.

De One Brand strategie maakt  deel uit van een grootschalig proces waarbij fabrieken, verkoopmaatschappijen en administratieve taken worden gestroomlijnd. “Met deze strategie laten wij zien dat wij Kongskilde als apart merk gaan voortzetten, zo maken wij een einde aan de speculaties die onlangs in de pers verschenen”, vertelt Lars Sørensen, voorzitter van de Raad van Bestuur van Kongskilde.

De geruchten gingen over potentieel nieuwe eigenaren voor Kongskilde. Maar daarvan hoeft nu dus geen sprake meer te zijn.  “In een later stadium zullen we overwegen om op zoek te gaan naar een nieuwe eigenaar of partner”, vertelt Sørensen.

Nieuwsbrief MechamanWekelijks bedrijfsnieuws uit de mechanisatiesector