De T8000 serie van New Holland krijgt een software update zodat de powershift versnellingsbak zich gedraagt als een variabele transmissie. De nieuwe aansturing van de versnellingsbak heet Ground Speed Management. De fabrikant denkt op deze manier veel brandstof te kunnen besparen. New Holland laat met het nieuwe systeem zien wat er mogelijk is met elektronische regeling van versnellingsbak en motor.

In plaats van te schakelen op basis van het motortoerental stel je met de versnellingspook de rijsnelheid in en het voetgas krijgt de functie van een rijpedaal en de handgas van een rijhendel. In de veldgroep kan de snelheid van de trekker variëren tussen de 1 en 23 km per uur en in de transportgroep van 1 tot 50 km per uur. De trekker zal altijd de ingestelde snelheid proberen te bereiken met de het laagst mogelijke motortoerental. Hierdoor bespaar je brandstof.

Als de aftakas draait, zal de motor niet onder de 1600 toeren zakken om het benodigde aftakastoerental te behouden. Zo kun je het systeem ook gebruiken tijdens het werk met aftakas aangedreven werktuigen. De update is ook verkrijgbaar voor al reeds verkochte trekkers van de New Holland T8000 serie met een volledige powershift versnellingsbak. De prijs van de software update is nog onbekend.