Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X

Remsystemen met anti-blokkeerbeveiliging (ABS) zijn bij vrachtverkeer algemeen. Trekkers hebben vaak twee rempedalen om korter door de bocht te kunnen gaan. Voor ABS is dit dubbele rempedaal niet te gebruiken. Om toch van beide technieken gebruik te kunnen maken, heeft New Holland het ABS SuperSteer ontwikkeld.
In de cabine zit een enkelvoudig rempedaal, waarmee het ABS wordt aangestuurd. Aan beide zijden van dit pedaal zitten oranjegekleurde delen, waarmee de oude functie van ‘kort door de bocht gaan’ wordt aangestuurd. In de procescomputer is een hoge rijsnelheid ingevoerd waarbij de stuurremmen buiten bedrijf worden gesteld om zo verkeerd en tevens gevaarlijk gebruik wordt voorkomen. In de software van de procescomputer kun je ook een programma activeren, waarbij de betreffende stuurrem automatisch actief wordt bij maximale uitslag van de voorwielen. Je kunt daarbij de mate van slip van het binnenste wiel instellen om versmering van de ondergrond tegen te gaan.

Gerelateerde artikelen