Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X

Claas doopt haar Lexion maaidorser om naar 600 & 700 (was  500 & 600) en gebruikt  die naamsverandering als handvat voor de introductie van een nieuwe cabine, een geveerde rups voor 40 km/h en het Cemos optimalisatie-programma.

De nieuwe typen heten 620, 630, 640, 650, 660 en 670 in het geval van het traditionele zeefsysteem met 5 of 6 zeven. Zijn ze voorzien van het roterende afscheidingssysteem, dan heten de nieuwe Lexions 740, 750, 760 of 770. De maximale vermogens van de nieuwe Claas’en loopt van 205 kW/279 pk voor de 620 tot aan 431 kW/586 pk voor de 770. Het topmodel zit dus qua motorprestaties op gelijk niveau als het vorige topmodel de 600. Wel werken de nieuwe typen nu met een hogere opbrengst en een hogere druk van het hydraulisch systeem, waardoor de reactiesnelheid toeneemt.

Ruimere cabine voor Lexion
De nieuwe cabine is nu gelijk aan die van de Jaguar en de Xerion en biedt meer ruimte in de lengte. De chauffeursstoel heeft een interne koeling en ventilatie. Naast het informatiesysteem Cebis biedt Claas nu via het tweede beeldscherm (van Telematics) ook het nieuwe programma Cemos aan, waarmee de maaidorser zelf vooorstellen doet voor de optimalisering van de afstelling. Eveneens als optie is het Terra Trac rupssysteem nu leverbaar in een geveerde uitvoering waarmee op de openbare weg legaal 40 km/h te rijden is. De Lexion is dan wel 3,3 m breed. Met de nieuwe Xerexbib blijft de Lexion wel binnen de drie meter. Deze ultra flexibele band van Michelin heeft in de lengte een groter contact-oppervlak dan een standaardband.