Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X

MF plaatste een dieseloxydatiecatalysator (DOC) onder de bestaande motorkap. De katalysator ligt daarvoor dwars achter de motor, vlak voor de cabine. Deze katalysator is volledig onderhoudsarm. In het apparaat wordt ook AdBlue ingespoten.
Grotere AdBlue tank
Daarnaast zijn de uitlaatgas katalysatoren in de uitlaat geplaatst en veranderde MF de plaats van de AdBlue tank. Die zit nu niet meer voor de dieseltank maar er achter. Dat helpt bevriezing voorkomen. Maar ook een elektrisch verwarmingselement zogt daarvoor. De tank is nu 60 liter groot. Zo kun je de tank bijvullen op het moment dat ook de dieseltank gevuld wordt.
Hogere inspuitdruk
Het commonrail inspuitsysteem kent een hogere druk dan in de eerste 8600-serie. Daardoor kun je het toerental waarop het nominale vermogen beschikbaar is, verlagen tot 2.100 toeren per minuut. Dat verlaagt het brandstofverbruik en vermindert de geluidsproductie.

Sensoren
Ook heeft de trekkerbouwer, samen met motorfabrikant Agco Sisu Power en Bosch het grootste deel van de aansturing van het AdBlue systeem verplaatst naar de ECU van de motor. Zo werkt het goed samen met het motormanagementsysteem. Daar helpen ook nieuwe sensoren die overal in de motor zijn geplaatst bij.

Bredere spatborden
Tegelijkertijd paste MF nog een paar andere onderdelen van de trekker aan. Zo is een zware vooras standaard op de 8690 en de 8688, de twee topmodellen, en een optie op de kleinere. Ook is de armleuning aangepast met nieuwe knoppen en schakelaars, zijn er nieuwe bredere spatborden en zijn de traptreden verstelbaar, wat instappen moet vergemakkelijken.

Gerelateerde artikelen