Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X

Claas verkocht over de eerste twee maanden van dit jaar in Duitsland 126 trekkers; dat komt overeen met een marktaandeel van 3,6%. Ten opzichte van de eerste twee maanden van 2009, toen de trekkerfabrikant uit het Franse Le Mans een aandeel had van 4,7%, is dat een duidelijke teruggang. Over geheel 2010 was het aandeel van Claas in Duitsland 7,3%.

In de Duitse top tien over de eerste twee maanden moesten ook Deutz-Fahr en New Holland een veer laten; daarentegen  steeg het marktaandeel van  Fendt, John Deere en Valtra. Fendt leidt over de eerste twee maanden met 844 verkochte trekkers; dit is een marktaandeel van 23,8%. John Deere staat tweede met 581 trekkers (16,4%) en Deutz-Fahr derde met 291 (8,2%). De posities 4 t/m 10 op de Duitse trekkermarkt zijn over de eerste twee maanden van dit jaar in handen van respectievelijk Case IH/Steyr (7,8%), New Holland (5,6%), Kubota (4,3%), Massey Ferguson (4,1%), Iseki (4,0%), Claas (3,6%) en Valtra (2,8%). Opvallend is de enorme toename van het aantal verkochte trekkers: met 3542 stuks over de eerste twee maanden ligt dat 60,8% hoger dan de vergelijkbare periode van vorig jaar. De eerste twee maanden van 2010 lagen 36,1% onder die van 2009.