Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X

De combine past is een middenklasse en bestaat uit de C4, C6 en C8 met vermogens van 112 tot 158 kW (150 tot 210 pk) en maaiborden van 3,45 tot 5,10 meter. Met de nieuwe serie wil Sampo aan de vraag naar een combine in de middenklasse met de mogelijkheden van combines in de bovenklasse voldoen.

Voordorscilinder

De grootste Comia, de C8, heeft Sampo voorzien van een voordorscilinder. De Finse fabrikant gebruikt die voordorscilinder om de capaciteit te verhogen zonder dat de combine breder wordt. Echter valt alleen de Comia C4 op standaard banden net niet buiten de drie meter. Volgens Sampo verloopt het dorsproces bij normale omstandigheden 20 procent efficiënter met een voordorscilinder. Naast capaciteit, zet Sampo in op gemak. Geen combine  is volgens de Finse fabrikant zo eenvoudig schoon te maken.

500 verbeteringen in de Comia

Behalve aan de voordorscilinder en het schoonmaakgemak zijn 500 verbeteringen terug te vinden in het algehele design van de Comia. Ook de cabine van de Comia liet Sampo nog niet eerder zien. Op de combine is een tweede tank te vinden om de zescilinder van Sisu naast diesel van AdBlue te voorzien. De Comia voldoet hiermee aan de emissie-eisen.

Sampo Rosenlew

Sampo Rosenlew is in 1853 opgericht. Toen bouwde Oy W. Rosenlew Ab de eerste dorsmachine. In 1957 werd de eerste combine gebouwd, dat werd het meest succesvolle product van het bedrijf. Vandaag de is de combine nog het belangrijkste product voor Sampo Rosenlew. Sinds 1991 bestaat het huidige Sampo Rosenlew Ltd. Sampo dealers zijn te vinden in met name Azië en Oost- en Noord Europa, maar ook in Engeland en de USA heeft Sampo een dealer in haar netwerk. Behalve combines fabriceert Sampo machines voor de bosbouw en schoonmaakmachines die worden gebruikt in allerhande industrieën, nog altijd in Pori waar het in 1853 begon.

Gerelateerde artikelen