Favoriet

Trekkers

Vernieuwde Case IH Magnum naar Stage 4

Case IH presenteert de nieuwe Magnum. Qua design is er niet veel veranderd. Aanleiding voor de update is uiteraard dat de trekker moet gaan voldoen aan de nieuwe emissie-eisen. Maar de trekkers halen nu iets meer vermogen uit de FPT-motor. De typenummers zijn met het vermogen mee verandert.

Case IH presenteert de nieuwe Magnum. Aanleiding voor de update is uiteraard dat de trekker moet gaan voldoen aan de nieuwe emissie-eisen. Maar de trekkers halen nu iets meer vermogen uit de FPT-motor. De typenummers zijn met het vermogen mee verandert.

De kleinste was de Case IH Magnum 235, dat is nu de 250. De 370 is de 380 geworden. Die heeft zonder boost 275 kW (380 pk) onder de kap en met boost 326 (435). De trekkers verbruikten zo’n vijf procent AdBlue om de emissie-eis stage 3b te halen. De stage 4-Magnums zullen zo’n acht procent AdBlue verbruiken.

Zuidberg

Opmerkelijk is de terugkeer van de Zuidberg-fronthef. Voorheen koos Case IH ervoor zelf de voorassen en fronthefinrichtingen te gaan bouwen. De assen zijn gebleven, de fronthefinrichting komt weer van Nederlandse bodem.

Wie kiest voor de luxe cabinevariant krijgt de roodlederen stoel, nu niet alleen met verwarming, maar ook met ventilatie. Bij deze cabinevariant hoort ook de radio met Blue Tooth. Het luxe verlichtingspakket omvat maar liefst 14 led-werklampen en 3 halogeen-werklampen in de grille.

De gereedschapskist is van rechts naast de cabine, waar hij erg hoog zat, naar links van de fronthef gegaan waar hij wellicht wat kwetsbaar hangt. De rechterruit is wel beter bereikbaar voor bijvoorbeeld schoonmaken. De luchtinlaat is naar links verplaatst en is erg groot uitgevallen.

600 uur

De FPT-motor heeft een variabele turbo gekregen. Alleen de Magnum 250 houdt de turbo zoals die was. Case IH claimt, door de uitlaatgasbehandeling volledig na de verbranding te laten plaatsvinden, een vervangingsinterval voor de olie van 600 uur.

Zoals eerder was te lezen op LandbouwMechanisatie.nl, komt Case IH met een rups voor de Magnum. De ‘Magnum Rowtrack’. Op de Italiaanse beurs EIMA zal de magnum met Rowtrack voor het eerst te zien zijn.

010814_CaseIH_1

010814_CaseIH_6

010814_CaseIH_2

01082014_CaseIH_4