Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Trekkers

Voorasvering op John Deere-kniktrekkers

Trekkerfabrikant John Deere heeft voor de drie grootste kniktrekkermodellen uit de 9R-serie voorasvering ontwikkeld: HydraCushion. De vering verhoogt niet alleen het comfort, het gaat vooral de zogeheten ‘powerhop’ tegen – het opspringen en schokken van de voorwielen op een droge harde ondergrond.

Trekkerfabrikant John Deere heeft voor de drie grootste kniktrekkermodellen uit de 9R-serie voorasvering ontwikkeld: HydraCushion. De vering verhoogt niet alleen het comfort, het gaat vooral de zogeheten ‘powerhop’ tegen – het opspringen en schokken van de voorwielen op een droge harde ondergrond.

De nieuwe 9R-serie telt vijf modellen met vermogens van 308 tot 455 kW (420 tot 620 pk). De drie kleinsten hebben een 13,5 liter-motor uit eigen huis onder de kap. De twee grootste modellen zijn uitgerust met 15 liter Cummins-motor. Om te voldoen aan de Stage 4-emissie-eis moet bij alle modellen AdBlue worden getankt.

Rupsen

Vaak zijn de kniktrekkers van John Deere – zeker met dubbele montering – te breed voor het transport over de Europese wegen. Om hieraan tegemoet te komen, komt John Deere in navolging van Case IH Steiger binnenkort met de 9RX op de markt: een kniktrekker met vier even grote tracks. De rupsen zijn volgens een zegsman in eigen huis ontwikkeld.