Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Trekkers

Deutz-Fahr heeft 6- en 7-serie onder handen genomen

Trekkerfabrikant Deutz-Fahr heeft de Agrotron 6- en 7-serie vernieuwd. Niet alleen om aan de emissie-eisen moest voldaan worden, ook de powershiftbak, de voorasvering en het design van de trekker zijn onder handen genomen. LandbouwMechanisatie bekeek het resultaat.

Het ontwerp van de Agrotron komt van de tekentafel van het designbureau Italdesign Giugiaro. Door de motorkap lijken de 6- en 7-serie op de 9-serie. Identiek aan de 9-serie is dat er geen fysiek contact meer is tussen de cabine en de motorkap. Trillingen en warmte van de motor worden daardoor niet doorgegeven aan cabine.

Zes modellen

De nieuwe Agrotron 6-serie telt zes modellen met een maximumvermogen van 115 tot 166 kW (149 tot 226 pk). Dat is één type meer dan voorheen. De nieuwe 7-serie telt daarentegen nog maar twee in plaats van drie modellen. De nieuwe 7230 levert 166 kW (226 pk) en het topmodel, de 7250 levert maximaal 181 kW (246 pk).

Emissietechnieken

Het vermogen halen de zescilinders uit de 6- en 7-serie allemaal uit dezelfde zescilinder Deutz-motor met een inhoud van 6,1 liter. Met een combinatie van de emissietechnieken EGR, SCR en DPF slaagt Deutz-Fahr erin te voldoen aan de Stage 4-emissie-eisen. De motor zou zelfs al voorbereid zijn op het volgende emissieniveau: Stage V.

Over de powershiftbak, de RCshift-tranmissie, Stop&Go functie en de nieuw ontworpen vering in de vooras is alles te lezen in het septembernummer van LandbouwMechanisatie 2016.