De meest in het oog springende ‘verbetering’ op de nieuwe 6- en 7-serie modellen is de forse inkeping in de framebalk bij het portier. Door deze knik is de trede vanaf de stoel te zien en kun je als chauffeur veilig voorwaarts uitstappen, omdat je weet waar je de voet neerzet. De tweede noviteit betreft het veiligheidsrooster bovenop de cabine. De staalstrippen staan in lijn met de blik van de ogen. Daardoor vallen ze nagenoeg niet op en is het zicht naar boven perfect.
Vier transmissies, drie uitvoeringen
Bij de nieuwe typen, die een hefhoogte hebben van 6 of 7 meter en hefkracht van 3,3 , 3,5 of 3,7 ton, is er keuze uit vier transmissies: een handgeschakelde 4+4, een powershift en twee hydrostatische versies. De MLT’s zijn er als Classic, Premium en Elite, waarbij de Classic de standaard is en de Elite de meest luxe. De 635, 733, 737 halen hun vermogen van 105 of 130 pk uit een Deutz viercilinder.