Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Trekkers

Eurol introduceert toevoegingen voor brandstof en motorolie

Het Nederlandse Eurol komt met nieuwe toevoegingsmiddelen die trekkers en machines vooral zuiniger maken, maar ook zorgen dat die machines langer kunnen werken, zonder mankementen.

Het Nederlandse Eurol komt met nieuwe toevoegingsmiddelen die trekkers en machines vooral zuiniger maken, maar ook zorgen dat die machines langer kunnen werken, zonder mankementen.

De productlijn draagt de naam Additive-S en bestaat uit motorolie- en brandstofadditieven die zwaarbelaste dieselmotoren, hydraulische systemen, aggregaten en aandrijvingen moeten smeren en beschermen. De additieven zorgen voor meer vermogen, minder stilstand, meer draaiuren, lager brandstofverbruik en een besparing op onderhoudskosten, claimt Eurol. Tijdens eigen testen zouden de middelen tot 7 procent aan brandstof moeten besparen en 2% extra vermogen moeten opleveren.

Vier soorten

Er zijn vier verschillende additieven. Ten eerste Additive-S Diesel dat in een mengverhouding van 1 op 1.000 aan de brandstof moet worden toegevoegd. Het beschermt het brandstofsysteem, moet de leidingen reinigen en voor een meer homogene verbranding zorgen. Dat levert dan wer minder rook en roet op. Bij een proef van Eurol met een 6 cilinder 440 pk vrachtwagenmotor werd na toevoeging van het middel 4 kW aan extra motorvermogen en een 32 Nm extra koppel gemeten. Het middel kost 15,20 euro per liter.

Toevoegen aan de motorolie

Een ander additief is Additive S-Engine waarvan je 5 procent toevoegt aan de motorolie. Het smeert beter, waardoor er minder wrijving ontstaat. Dat moet de levensduur van de motor verlengen. Tegelijkertijd levert het ook een lager brandstofverbruik en wederom een hoger koppel op. Het kost 59,40 per liter.

Flush

Verder is er Additive S Flush, waarmee je versnelt een motor voor de onderhoudsbeurt reinigt. Volgens Eurol behoudt de olie tijdens het gebruik wel zijn smerende eigenschappen. Een liter kost 32,60 euro. En als laatste is er het al langer bestaande. Additive S dat je aan de hydrauliekolie toevoegt en door een betere smering onder meer de temperatuur van de olie en de tandwielkasten laat zakken.