Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Grondbewerking

EIMA 2021: Maschio Gaspardo rotorkopeg met isobus-koppeling

Maschio Gaspardo presenteert de Toro Isotronic. De rotorkopeg is isobus compatibel. Daarnaast is het werktuig voorzien van nieuwe lagers op de aandrijfas en de rollen.

Maschio Gaspardo presenteert de Toro Isotronic. De rotorkopeg is isobus compatibel. Daarnaast is het werktuig voorzien van nieuwe lagers op de aandrijfas en de rollen.

De Toro rotorkopeg geeft met behulp van de isobus-koppeling onder meer het gebruikte vermogen, de olietemperatuur, de rotorsnelheid, de werkdiepte, een eventueel verkeerde uitlijning van de rollen, het aantal bewerkte hectares en het aantal gewerkte uren door. Die gegevens zijn vervolgens te zien op de terminal in de trekker. Volgens Maschio Gaspardo helpen isobus en de data die de chauffeur krijgt te zien de levensduur van de rotorkopeg te verlengen. Daar moeten nieuwe lagers ook aan bijdragen. Zowel de aandrijfas als de rollen hebben een nieuw lagersysteem met een behuizing dat verontreiniging moet voorkomen.

De nieuwe Toro Isotronic is er met werkbreedtes van 500, 600 en 700 cm. Alle modellen zijn in transportstand 240 cm breed. De 5 meter versie weegt 4.294 kg, de 6 meter variant 4.671 kg en de Toro van 7 meter weegt 5.012 kg. De lichtste machine vraagt een vermogen van minimaal 117 kW (160 pk), de zwaarste 183 kW (250 pk).

Gerelateerde artikelen