Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Trekkers

John Deere 8R 410 met elektro-mechanische traploze transmissie

John Deere kan de 8R 410 uitrusten met de elektro-mechanische transmissie die op Agritechnica 2019 is gepresenteerd. Voor de ontwikkeling van de nieuwe versnellingsbak werkte John Deere samen met de Belgische fabrikant Joskin.

John Deere kan de 8R 410 uitrusten met de elektro-mechanische transmissie die op Agritechnica 2019 is gepresenteerd. Voor de ontwikkeling van de nieuwe versnellingsbak werkte John Deere samen met de Belgische fabrikant Joskin.

De nieuwe transmissie heet eAutoPowr. John Deere heeft alle hydraulische componenten vervangen voor elektrische. Kortom: de hydraulische eenheid van pomp en motor die normaal gesproken zorgen voor de traploze regeling van de overbrenging hebben plaats gemaakt voor twee elektromotoren.

100 kW voor werktuigen

 De aandrijving zorgt niet alleen voor de aandrijving van de trekker, maar kan ook via 480 V driefasen wisselstroom met variabele frequentie tot 100 kW aan elektrisch vermogen opwekken voor werktuigen. Het eerste resultaat van die toepassing is in samenwerking met Joskin tot stand gekomen. Via de asaandrijving van Joskin worden twee assen van een mesttank elektrisch aangedreven. Dat moet zorgen voor meer tractie en minder slip.

De eAutoPowr is leverbaar op zowel de wielaangedreven 8R als op de trekkers met twee (RT) en vier (RX) rupsen. Volgens John Deere is de ontwikkeling van de elektro-mechanische transmissie een belangrijke stap op weg naar elektrificatie.

De hydraulische eenheid van pomp en motor die normaal gesproken zorgen voor de traploze regeling van de overbrenging hebben plaats gemaakt voor twee elektromotoren

Via de asaandrijving van Joskin worden twee assen van een mesttank elektrisch aangedreven. Dat moet zorgen voor meer tractie en minder slip.