Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Trekkers

Eicher presenteert trekkers met hybridemotor

De Indiase trekkerfabrikant Eicher, een dochteronderneming van Tafe, presenteerde op een beurs in India twee trekkers die lopen op een mengsel van diesel en CNG. Dat meldt de fabrikant op Facebook.

De Indiase trekkerfabrikant Eicher, een dochteronderneming van Tafe, presenteerde op een beurs in India twee trekkers die lopen op een mengsel van diesel en CNG. Dat meldt de fabrikant op Facebook.

De trekkers zijn gebaseerd op de bestaande 551 Prima G3 en de 485. De Prima 551 D-CNG is voorzien van een 3,3-liter watergekoelde driecilindermotor met een vermogen van 36 kW (49 pk). De versnellingsbak van de trekker heeft twaalf versnellingen vooruit en drie achteruit, waarmee de trekker een snelheid van 33 km/h haalt. Standaard is de trekker voorzien van een 540-toeren aftakas en een hefinrichting die een gewicht van 2.150 kg kan tillen. Het gewicht van de trekker is nog niet bekendgemaakt, maar zal niet veel zwaarder zijn dan de 2.190 kg van de dieseluitvoering. De CNG-tanks zijn in hun behuizing op de spatborden bevestigd.

Luchtgekoelde 485

De 485 D-CNG is voorzien van een 2,9-liter luchtgekoelde driecilindermotor met een vermogen van 33,1 kW (45 pk). De luchtkoeling van de motor is het bekende koelsysteem van Eicher, waarvan iedere cilinder zijn eigen ventilator heeft. De versnellingsbak van de trekker heeft acht versnellingen vooruit en twee versnellingen achteruit. Een 540-toeren aftakas is standaard. De hef tilt maximaal 1.650 kg. Stuurbekrachtiging is een optie. Net als bij de 551 zijn de CNG-tanks op de spatborden bevestigd en zijn ze voorzien van een behuizing.