Dag 4 van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2023. Redacteuren Chris Vlaanderen en Jasper Lentz zijn gestart in Moerkapelle en rijden via Nieuw-Vennep naar Abbenes.
Dag 3 van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2023. Redacteuren Chris Vlaanderen en Jasper Lentz zijn gestart in Kerkwerve en rijden via de Erasmusbrug in Rotterdam naar Moerkapelle.
Dag 2 van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2023. Redacteuren Chris Vlaanderen en Jasper Lentz zijn gestart in Ovezande en bespreken in de haven van Colijnsplaat de tweede dag van de Zomertour.
Dag 1 van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2023. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz zijn gestart in Cadzand en wachten in Hoek tot ze vannacht door de Westerscheldetunnel mogen rijden.
Dag zes van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2022. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz starten de dag in Zeewolde en bereiken in de namiddag de finish: het hoofdkantoor van Case IH en Steyr Nederland in Swifterbant.
Dag vijf van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2022. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz starten de dag in Geldermalsen en vinden een slaapplek in Zeewolde.
Dag vier van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2022. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz starten de dag in Bornem en vinden een slaapplek in Geldermalsen.
Dag drie van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2022. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz starten de dag in Lendelede en vinden een slaapplek in Bornem.
Dag twee van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2022. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz starten de dag in Poperinge en vinden een slaapplek in Lendelede.
De eerste dag van de LandbouwMechanisatie Zomertour 2022. Redactieduo Chris Vlaanderen en Jasper Lentz starten deze editie in het Belgische Deinze bij Steyr-dealer The Ponderosa. Dit jaar rijdt het tweetal namelijk op een Steyr Terrus 6300 CVT.
Op machinebeurs Agritechnica in 2001 werd het eerste idee van isobus gepresenteerd. In de eerste jaren waren er echter veel problemen. Om die problemen op te lossen, werd de stichting AEF opgericht. Peter van der Vlugt, general manager van Kubota Innovation Centre Europe en voorzitter van de stichting, vertelt wat isobus is en hoe een certificering de meeste problemen oplost. Ook werpt Van der Vlugt een blik op de toekomst van isobus.
Bij rijpadenteelt is het ploegen van de grond lastig. Een traditionele ploeg gooit immers ook de vaste rijpaden overhoop. Machinebouwer Wim Steverink uit Tollebeek (Fl.) bedacht daarom een ploeg die alleen het teeltbed omploegt en geen ploegvoor achterlaat. In een bonusaflevering van 'In productie' vertellen Wim Steverink en akkerbouwer Cornelis Mosselman over deze speciale ploeg.
De rijpadenrooier van Wageningen Universiteit rooit eind augustus de eerste hectares op het proefbedrijf in Lelystad (Fl.). In de vierde aflevering van 'In productie' hoor je of de machine naar behoren werkt. De verbrede as blijkt iets te zwak. "Aan één kant stond de rups scheef onder de machine", vertelt Joost Rijk, bedrijfsleider van de Boerderij van de Toekomst.
Herbert Grootenboer van Hegro Agri Service in Middelharnis (ZH.) verbreedde de as van de AVR-aardappelrooier. Aan de as zitten twee gestuurde en aangedreven rupsen van Pink Innovation. Gek genoeg blijkt de rupsaandrijving nog niet te werken, vertelt Jim Luitjes, verkoper van Pink Innovation, in de derde aflevering van 'In productie'.
De onderzoekers van de Wageningen Universiteit staan voor een lastige keuze: laten zij een bunkerrooier, voorraadrooier, wagenrooier of een kistenrooier ombouwen? In de tweede aflevering vertelt Bram Veldhuisen, specialist precisielandbouw en robotica, welke afwegingen zij hebben gemaakt.