Veldhuizen Wagenbouw heeft een oprij cargo gemaakt met een gestuurde achteras waarop je 17,5 ton kunt laden.
De oprij cargo is een kruising tussen een dieplader en een vrachtwagen. Als basis is een Iveco 120E28 genomen. Hiervan is het chassis doorgeslepen en een nieuw verzinkt chassis gemonteerd dat geschikt is voor extra puntbelasting. Ook wordt er een extra as bijgeplaatst op 1 meter achter de achteras. Dit geeft een laadvloerhoogte van 86 cm en een laadvermogen van 15,5 ton. Dit laadvermogen is echter voor een aantal machines nog te weinig.
Derde as op draaikrans
Daarom heeft Velhuizen nu een uitvoering gemaakt met 17,5 ton laadvermogen. Bij deze versie zijn de achterassen 1,30 meter uit elkaar geplaatst. Voor een goede wendbaarheid is de derde as op een draaikrans gemonteerd. Het sturen gebeurt volledig mechanisch door een stang vanaf het stuurhuis naar de draaikrans.
Laadvloerhoogte 86 cm
De laadvloerhoogte is op 86 cm gebleven, belangrijk omdat deze klasse machines een gestandaardiseerde hoogte hebben van 3,12 meter. De oprij cargo met gestuurde achteras heeft standaard een bakmaat van 8,00×2,45 meter en is leverbaar voor 75.300 euro. Het lease tarief met onderhoud/verzekering/wegenbelasting/euro vignet is 1.220 euro per maand op basis van 48 maanden.

Gerelateerde artikelen