Favoriet

Maaien

Elektrische transportvergrendeling op Votex Jumbo’s

“Een touwtje in de cabine is uit de tijd”, meent Votex. Dat zorgt voor een hoger geluidsniveau in de cabine en voor een minder goede werking van de airco. Dat kan anders anno 2013. Votex komt met een elektrische transportvergrendeling voor de opklapbare klepelmaaiers Jumbo, de Jumbo Flex en de Jumbo Frontline.

“Een touwtje in de cabine is uit de tijd”, meent Votex. Dat zorgt voor een hoger geluidsniveau in de cabine en voor een minder goede werking van de airco. Dat kan anders anno 2013. Votex komt met een elektrische transportvergrendeling voor de opklapbare klepelmaaiers Jumbo, de Jumbo Flex en de Jumbo Frontline.

Het trektouwtje om de klepelmaaier te vergrendelen en ontgrendelen maakt dus plaats voor een knop. Het elektrische systeem kan op bestaande machines gemonteerd worden.

Vergrendelen verplicht

De praktijk was volgens Votex dat het vergrendelen vaak achterwege bleef. Daarvoor moest er immers een ruit open. Dat zorgt voor veel geluid in de cabine en heeft bovendien een negatieve invloed op het brandstofverbruik als de airco aan staat. Toch zijn gebruikers volgens de wegenverkeerswet verplicht om de opgeklapte machine te vergrendelen.

Hydraulische storing

Votex kiest voor elektrisch werkende vergrendeling in plaats van een hydraulische. “De vergrendeling moet juist werken als het hydraulische systeem niet functioneert”, redeneert Votex.