Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Trekkers

New Holland toont nieuwe T5 en T6

Trekkerfabrikant New Holland tilt twee trekker-series naar de, voor nu, hoogst geldende emissienorm stage 4. De nieuwe T5- en T6-serie worden momenteel geïntroduceerd in het Franse Lyon.

De trekkers hebben uitwendig het design en de vormen gekregen dat we al kenden van de grotere series. In Amerika werd de vernieuwde T6 al eerder geïntroduceerd, de vormgeving kenden we dus al. 20160315_New-Holland-T6-175_Autocommand_Stage4

AdBlue

Voor beide series is er onder de kap het nodige veranderd om aan de hogere emissienorm te komen. Die wijzigingen zijn het meest ingrijpend voor de T5, die serie gebruikte tot nu toe namelijk nog motortechnologie waar geen AdBlue voor nodig was. Bij de nieuwe T5-serie is dat dus wel aan de orde.

Transportversnelling

De T6 is er in zes uitvoeringen tussen 85 en 129 kW (115 en 175 pk). De kleinste en grootste zijn er niet als Auto Command met traploze transmissie, enkel als Electro Command met powershift. De daarbij behorende armleuning is op een aantal fronten aangepast. De schakelautomaat is optioneel. Ook een extra versnelling waarmee 40 of 50 km/h met gereduceerd toerental gereden kan worden, behoort tot de opties.
De T6 AutoCommand heeft optioneel een stoel met een bovendeel van de rugleuning dat meedraait als de bestuurder over zijn schouder kijkt.

Zescilinder

De grootste in de serie is de T6.180, de enige trekker in de serie met zescilinder-motor. Deze trekker heeft exact hetzelfde vermogen als de grootste viercilinder in de serie: de T6.175. Bij de oude serie was er ook bij minder vermogen de keuze voor een zescilinder.

T5

De driekoppige T5-serie is er met 99, 107 en 117 kW. Nieuwe opties zijn onder meer de vooras voor wielen van 28 inch en cabinevering. De driepuntshef zou nu krap 5,5 ton tillen. 20160315_New-Holland-T5-120_Stage4_1

Automatische modi voor transmissie

Ook de T5 kent nu automatische rijmodi voor de Electro Command-powershifttransmissie. Met de auto-tranport- en auto-field-modus kan de T5 nu ook zelf de transmissie en het motortoerental regelen.
De zijconsole van de New Holland T5 is iets completer geworden, onder meer door de joystick met geïntegreerde schakelfunctie.

Gerelateerde artikelen