Social media bij 12 procent akkerbouwers voor promoten bedrijf

Van de Nederlandse akkerbouwers gebruikt 12,7 procent social media om het bedrijf of producten te promoten. Dat blijkt uit de AkkerbouwScanner van AgriDirect waarin 275 Nederlandse akkerbouwers vragen beantwoordden over social media.

Ruim 86 procent van de akkerbouwers gebruikt geen social media ten behoeve van het bedrijf. Als er gekeken wordt naar het professioneel gebruik van social media naar leeftijd dan blijkt dat akkerbouwers tussen 51 en 55 jaar het meest gebruik hiervan maken (19,5%). Akkerbouwers tussen de 66 en 70 jaar gebruiken het minst social media voor promotiedoeleinden.

Facebook en Twitter

Er werd ook aan de akkerbouwers gevraagd welke social media ze inzetten om hun bedrijf en of product te promoten. Facebook blijkt met 63,9 procent verreweg het populairste sociale medium te zijn voor professioneel gebruik. 13,9 procent van de benaderde akkerbouwers gebruikt Twitter. 5,6 prcoent gebruikt Instagram en/of LinkedIn. Slechts 2,8 procent gebruikt Youtube en of discussiefora.

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email

Reacties zijn gesloten.