Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Algemeen

AgroTechniek Holland wil inhoudelijk groeien

Bij de vorige edities in 2010 en 2012 werd AgroTechniek Holland (ATH) bezocht door meer dan 50.000 bezoekers. Destijds waren er meer dan 400 exposerende merken. De organisatie heeft nog steeds de ambitie te groeien, maar niet zo zeer qua terreinoppervlakte.

Beursmanager Willem Bierema: “Een beurs moet gezellig druk zijn. 50.000 bezoekers op drie velden lijkt beter dan op vier velden. Daarom willen we de beurs op drie velden houden.” Wel is er de ambitie inhoudelijk te groeien. Bierema speelt met de gedachten Potato Europe onder te brengen op ATH. “Maar dat is niet iets voor de komende editie.” Voor 2016 wellicht? “Misschien wel.”

Belangrijk thema: energie

Dit jaar is energie een belangrijk thema op ATH. Een energiepaviljoen biedt volgens Bierema alles over energie: “Van windmolens tot vergisting. Ook wordt er veel aandacht besteedt aan het saneren van asbest en het plaatsen van zonnepanelen.”

Van de 18 hectare voor AgroTechniek Holland 2014 is inmiddels 75 procent volgeboekt. Met nog zes maanden te gaan kan de beursorganisatie nu al rekenen op bijna tweehonderd fabrikanten, importeurs en dealers. “We hopen de vorige editie weer te overtreffen”, vertelt beursmanager Willem Bierema.

Werktuigen- en trekkermerken zijn uiteraard goed vertegenwoordigd: Fendt, New Holland, John Deere, Case IH Steyr, Deutz, Claas, Krone, Lely, Schuitemaker, Agrifac, Lemken, Massey Ferguson en JCB. Van woensdag 10 tot en met zaterdag 13 september staan deze en veel meer andere merken op het inmiddels vertrouwde terrein in Biddinghuizen.