Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Grondbewerking

Framegemonteerd wiel op Kverneland-ploeg

Hoewel Kverneland zelf van mening is dat het steunwiel van de ploeg eigenlijk achter de achterste schaar gemonteerd moet worden (stabielere loop en minder trekkracht), kan de fabrikant voortaan ook een steunwiel monteren voor de laatste schaar op de isobus-gestuurde 2500 i-Plough-ploegen.

Voordeel van het framegemonteerde steunwiel, zoals Kverneland het noemt, is dat je dan ook bij de gang langs de sloot of afrastering de ploeg op het steunwiel kunt laten steunen. De optie is mogelijk op de vijf- en zesscharige modellen van de 2500 i-Plough. De wielmaat van het steunwiel is 10.0/75-15.3.

Wagentje

Het framegemonteerde wiel biedt dezelfde mogelijkheden als het steunwiel achter de laatste schaar. Zo kun je vanuit de cabine op de terminal de ploegdiepte met het wiel instellen. En ook het transportconcept – waarbij de ploeg op het steunwiel – als een wagentje wordt voortgetrokken blijft bestaan.