Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Beurs

Inhoud zoek

Een persconferentie hoort te gaan over nieuws. Als je dat als firma niet hebt, moet je geen persconferentie organiseren. Dan kost het beide partijen alleen maar tijd.

Op de Agritechnica in Hannover waren er wederom firma’s – ook grote – die dat niet snappen. Firma’s die drie kwartier volpraten met een opsomming van het gamma, dat je ook op het internet kunt vinden. Daar kom je niet voor. Als er dan nog een discussie volgt waar je iets van opsteekt, dan heb je wat genoegdoening, maar de teleurstelling blijft. Dat is zeker het geval als de persoon die de vragen beantwoordt dermate slecht Engels spreekt dat je van zijn uitleg weinig tot niets begrijpt. Dan wordt  het gênant. Grote firma’s die internationaal opereren en zich op de borst kloppen dat ze jaarlijks miljoenen euro’s in onderzoek en ontwikkeling stoppen, zouden een paar procent van dat budget moeten besteden aan taalvaardigheid bij de medewerkers die het gezicht naar buiten zijn. Wartaal wordt dan helderheid. Dan schiet je in de roos.

Gerelateerde artikelen