Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Maaidorsers

CNH lanceert AI-reparatietool

CNH introduceert een door kunstmatige intelligentie (AI) aangedreven chatbot die dealers en monteurs ondersteunt bij het oplossen van technische problemen aan machines van de CNH-merken New Holland, Case IH en Steyr. 

CNH introduceert een door kunstmatige intelligentie (AI) aangedreven chatbot die dealers en monteurs ondersteunt bij het oplossen van technische problemen aan machines van de CNH-merken New Holland, Case IH en Steyr. 

De CNH AI Tech Assistant-tool wordt al ingezet in Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland en er wordt gewerkt aan een wereldwijde uitrol. Op basis van concrete vragen aan de chatbot en het invoeren van een typenummer, biedt de tool diagnoses en reparatievoorstellen voor machines van CNH-merken. Daarbij baseert de tool zich op terabytes aan technische documentatie, ook van oude machines. 

Deze tool is ontwikkeld met input van dealers die met de tool tijd hopen te besparen, meldt CNH. Het bedrijf geeft aan dat de AI Tech Assistant-tool inspeelt op de behoeften van dealers. Het bedrijf hoopt met de tool reparatieprocessen te vereenvoudigen en de klanttevredenheid te verhogen.