Er is uitgegaan van de Iveco 40C18 met een schotelkoppeling gekeurd voor 13 ton trekgewicht. Achter deze trekkers heeft Scholman 5 stuks 8,5 meter lange opleggers besteld met het nieuwe type doorslaggoten. Deze oprijgoten zijn uitgevoerd met ‘grapel’ profiel en kunnen tijdens het leegrijden doorgeslagen worden op de schuine laadvloer. De vier andere opleggers zijn 10,50 meter lang en hebben een jeep-as, zodat het laadvermogen oploopt tot 10.300 kg. Om alle trekkers, grasmaaiers, golfbaanmachines te kunnen laden is de achterste 3 meter van de laadvloer afzakbaar tot de weg. Hierdoor is de oprijhoek 7 graden.
Iveco als zoutstrooier
In de winter worden deze Iveco’s ingezet als zoutstrooier. Er wordt dan een Clixtar oplegger aangekoppeld met een 3.000 liter zoutstrooier. Hierdoor ontstaat een 2 meter brede strooiauto voor fietspaden met een actieradius van 60 km.