De getrokken TW 230HB versnipperaar is verkrijgbaar met een Kubota V1505 dieselmotor die voldoet aan de Stage V emissie-eisen. De TW 230HB is ook verkrijgbaar met een Briggs & Stratton Vanguard V Twin benzinemotor.

Geen dieselmotoren
Naast de getrokken versnipperaar introduceert Timberwolf nu ook de TW 230VTR. Deze versnipperaar op een 6 inch rupsonderstel heeft een Briggs & Stratton Vanguard V Twin benzinemotor. De TW 280FTR en de TW 280VGTR hadden dieselmotoren en krijgen nu benzinemotoren. Antony Alexander, productmarketingmanager van Timberwolf, legt uit: “Dieselmotoren die aan de Stage V-eisen voldoen, vereisen specialistisch onderhoud. Je moet het roetfilter (DPF) reinigen en de hoge motortemperaturen brengen risico’s met zich mee. Daarom hebben we besloten om over te schakelen op Kubota WG1605-benzinemotoren”, aldus Alexander.
