Opslaan

Trekkers

Deutz-Fahr presenteert nieuwe 5D-serie

Trekkerfabrikant Deutz-Fahr presenteert de nieuwe Serie 5D. De drie trekkers in de serie hebben een viercilinder Farmotion 45-motor die geen Adblue nodig heeft om aan de Stage V emissie-eisen te voldoen.

Trekkerfabrikant Deutz-Fahr presenteert de nieuwe Serie 5D. De drie trekkers in de serie hebben een viercilinder Farmotion 45-motor die geen Adblue nodig heeft om aan de Stage V emissie-eisen te voldoen.

De 5095D en 5105D leveren een maximumvermogen van respectievelijk 95 en 106 pk bij 2.000 t/min en een maximumkoppel van 389 en 433 Nm bij 1.400 t/min. De nieuwe 5D is gecertificeerd om te tanken met HVO.

De trekkers zijn verkrijgbaar met mechanische of een vijftraps Powershuttle-transmissie. Door het zogeheten stop en go systeem hoeft bij het wegrijden en stoppen alleen het rempedaal gebruikt te worden. Met de Comfort Clutch schakelt de trekker zonder het koppelingspedaal te gebruiken.

De hydrauliekpomp levert standaard 54 l/min voor de hefinrichting en de hydrauliekventielen. Een tweede pomp is voor de transmissie en besturing. Als optie is er een extra pomp verkrijgbaar waardoor de hydraulische opbrengst 68 l/min wordt. Tot de standaarduitrusting behoren drie hydraulische ventielen achteraan en een drukloze retour. De hefinrichting achter heeft een maximaal hefvermogen van 3.600 kg en is leverbaar met een mechanische of elektronische bediening. De fronthef tilt maximaal 2100 kg. Optioneel is een frontaftakas leverbaar (1.000 t/min).