Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X

John Deere staat in 2011 voor het eerst op de lijst met de 100 meest waardevolle merken op de 97e plaats met een merkwaarde van ruim 3,6 miljard US dollar. De lijst wordt jaarlijks opgesteld door het Amerikaanse Interbrand. John Deere heeft haar plaats op de lijst onder meer te danken aan haar meer globale aanwezigheid door opening van fabrieken in China en Azië.
De Amerikaanse machinebouwer produceert volgens Interbrand duurzaam en verbreed haar focus door producten aan te bieden waarmee ook de gebruikers op duurzamere wijze met hun bronnen om kunnen gaan. De online aanwezigheid van het merk John Deere, en in het bijzonder de aanwezigheid op het sociale medium Twitter, worden benadrukt door Interbrand. De top 10 van de lijst bestaat uit uitsluitend Amerikaanse merken, waaronder Apple, Disney en McDonald’s. Coca Cola voert de lijst aan met een merkwaarde van krap 72 miljard dollar. Heineken is als enig Nederlands bedrijf vertegenwoordigd op de 93e plaats. Het consultancybedrijf Interbrand met 40 vestigingen wereldwijd, waarvan één in Amsterdam, is gespecialiseerd in het creëeren en analyseren van merkwaarde.  

Gerelateerde artikelen