Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Algemeen

Boer zoekt leverancier op sociale media

Boeren en tuinders die actief zijn op sociale media, zoals Facebook en Twitter, zijn daar steeds vaker op zoek naar hun leveranciers. Dat blijkt uit een online onderzoek van marketingbureau AgriDirect onder 800 boeren en tuinders. Van alle agrariërs is 33 procent te vinden op sociale media.

Boeren en tuinders die actief zijn op sociale media, zoals Facebook en Twitter, zijn daar steeds vaker op zoek naar hun leveranciers. Dat blijkt uit een online onderzoek van marketingbureau AgriDirect onder 800 boeren en tuinders. Van alle agrariërs is 33 procent te vinden op sociale media.

Bijna de helft (44 procent) van de boeren en tuinders die actief zijn op sociale media wil via deze kanalen informatie ontvangen van leveranciers, 35 procent volgt (zeer) geïnteresseerd leveranciers op sociale media. Deze percentages stijgen. Vorig jaar wilde nog maar 19 procent van de boeren informatie van zijn leverancier ontvangen via sociale media en volgde 15 procent zijn leverancier.

Twitter

Facebook en YouTube zijn het meest in trek bij boeren en tuinders, al lijkt de interesse voor YouTube procentueel wat terug te zakken. 55 procent van de boeren en tuinders die actief is op sociale media zit op Facebook (vorig jaar 37 procent), 51 procent bezoekt regelmatig YouTube (vorig jaar 61 procent). Discussiefora op Twitter worden steeds populairder, de interesse voor Hyves loopt daarentegen sterk terug.

Driekwart van de agrarisch ondernemers gebruikt sociale media om op de hoogte te blijven van nieuws uit de sector. Ook gebruiken zij sociale media om nieuws te lezen over producten en machines, contact te onderhouden met collega’s en om tips uit te wisselen.