Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Opslaan

Trekkers

Fendt’s nieuwe grote viercilinder: de 600 Vario

Trekkerbouwer Fendt komt met een nieuwe serie vier cilinder trekkers. De 600 Vario serie omvat vier modellen van 103 tot 165 kW (140 tot 224 pk).

Trekkerbouwer Fendt komt met een nieuwe serie vier cilinder trekkers. De 600 Vario serie omvat vier modellen van 103 tot 165 kW (140 tot 224 pk).

De trekker is een lightversie van de vorig jaar geïntroduceerde zevende generatie van de 700 Vario. Ze zijn voorzien van een nieuwe 5 liter Agcopower dieselmotor met een elektronisch geregelde wastegate turbo. Net zoals bij de 900- en de zevende generatie van de 700-serie die Fendt vorig jaar introduceerde, draaien deze motoren relatief langzaam. Tussen 1.200 tot 1.600 motortoeren haalt het topmodel het maximumkoppel van 950 Nm. Om de milieu-eisen te halen is de motor voorzien van een partikelfilter en een SCR-systeem. De motor is ook vrijgegeven voor HVO-diesel. Nieuw is de Vario Drive-transmissie. Die kennen we al van de grotere Fendt-trekkers en zorgt ervoor dat je niet van rijbereik hoeft te veranderen tijdens het werk of het transport. Daarnaast worden de voor- en de achteras onafhankelijk van elkaar aangedreven. De transmissie bepaalt hoeveel vermogen er naar de wielen moet en wanneer. Door de viercilindermotor is de trekker licht en wendbaar.

In de cabine zie je de Fendt One-bediening met drie beeldschermen terug. Er is een Isringhausen elektrisch verstelbare stoel leverbaar met massage, ventilatie en verwarmingsfunctie. Het bovenste deel van de gebogen voorruit is voorzien van ingebouwde verwarming.

De achterhef kan maximaal 9.800 kg tillen. De trekker weegt kaal 7.700 kg. Het hydraulische systeem wordt gevoed door ofwel de standaard 152 l/min-pomp ofwel een optionele 205 l/min-oliepomp.

Volgend jaar februari start de productie van de voorserie van de 600-serie, waarna hij in juli volop gebouwd zal worden. Er komen vier uitvoeringen: de eenvoudige Power, de Power+ met gps, de Profi met isobus en de Profi+ met isobus en gps.