Pfanzelt vernieuwt bosbouwtrekker

De Duitse fabrikant Pfanzelt heeft zijn bosbouwsysteemtrekker vernieuwd. De trekkers voldoen nu weer aan de laatste emissie-eisen.

Het principe van de Pm Trac 2380 4f en Pm Trac 2385 4f is nog exact hetzelfde als bij de presentatie van de systeemtrekker op Agritechnica in 2005: een trekker met een middencabine, waarvan je de stoel en bedieningshendels kunt omdraaien en een opbouwruimte op de achteras voor bijvoorbeeld een kraan.

Emissie-eisen

Om te voldoen aan de laatste emissie-eisen koos Pfanzelt voor een nieuwe zescilindermotor van Deutz met een vermogen van respectievelijk 133 en 174 kW (181 en 237 pk). Deze motor is uitgerust met SCR-technologie  en een dieselpartikelfilter. De gebruiker moet voortaan dus AdBlue tanken. Net als voorheen is de systeemtrekker uitgerust met een traploze versnellingsbak van ZF. Met die bak heeft de trekker een topsnelheid van 50 km/h.

De firma Pfanzelt is gespecialiseerd in de bouw van uiteenlopende machines voor de bosbouw. De fabriek in Rettenbach biedt werk aan 140 medewerkers.

Pfanzert

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email
Mis geen enkel bericht met de Tuin en Park Techniek nieuwsbrief
E-mail:

Reacties zijn gesloten.